Πολιτική ακυρώσεων-επιστροφών-αλλαγών
Α) Ακύρωση παραγγελίας
Ο καταναλωτής δύναται να ακυρώσει κάθε παραγγελία την οποία έχει ήδη υποβάλει μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος εντός 24 ωρών από την χρονική στιγμή υποβολής της. Η ακύρωση παραγγελιών μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε με τηλεφωνική επικοινωνία, μέσω της τηλεφωνική γραμμής εξυπηρέτησης (+30 6936199809), είτε μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected] .
Β) Επιστροφές προϊόντων λόγω λάθους παράδοσης
Ο καταναλωτής έχει δικαίωμα να ζητήσει αντικατάσταση του προϊόντος ή συμπλήρωση εφόσον αυτό που του παραδόθηκε δεν αντιστοιχεί κατά είδος και ποσότητα με την παραγγελία του ή απολείπεται κάποια συνομολογημένη ιδιότητα με υπαιτιότητα της εταιρείας. Ο καταναλωτής οφείλει να επικοινωνήσει άμεσα με την εταιρεία σχετικά με το λάθος. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι τα προϊόντα να βρίσκονται στην κατάσταση στην οποία παρελήφθησαν (χωρίς ζημίες και με άθικτη συσκευασία).Η αντικατάσταση αφορά την αποστολή προϊόντος αντίστοιχης ποιότητας και τιμής, ενώ επιστροφή χρημάτων προβλέπεται αποκλειστικά στην περίπτωση που αυτό δεν είναι δυνατόν. Στην περίπτωση αυτή τα έξοδα επιστροφής των προϊόντων στην εταιρεία καθώς και τα έξοδα επαναπροώθησης στον καταναλωτή βαρύνουν την εταιρεία, εφόσον τηρείται ο προτεινόμενος από την εταιρεία τόπος και τρόπος επιστροφής.
Γ) Επιστροφές προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ελαττωματικά κατά την παράδοση (DOA)
Η επιστροφή των προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ελαττωματικά κατά την παράδοση (DOA) θα γίνεται αποδεκτή εντός δεκαπέντε (15) ημερολογιακών ημερών από την έκδοση του τιμολογίου με Δελτίο Αποστολής κατόπιν συνεννόησης με την εταιρεία. Ταυτόχρονα, θα πρέπει το προϊόν να μην έχει υποστεί καμία μορφή φθοράς με υπαιτιότητα του καταναλωτή και να έχει όλα τα πρωτότυπα έγγραφα τα οποία συνόδευαν το προϊόν (Απ. Λιανικής, κ.λπ.) με πλήρη τη συσκευασία του και άθικτη. Στις περιπτώσεις αυτές ισχύουν τα ακόλουθα:
Το προϊόν παραλαμβάνεται και ελέγχεται για την διαπίστωση του αναφερόμενου από τον καταναλωτή ελαττώματος.
Υπό την προϋπόθεση ότι θα έχει προηγουμένως παραληφθεί και ελεγχθεί αυτό από την εταιρεία, θα γίνεται αντικατάσταση του είδους με όμοιο καινούριο, ή σε περίπτωση μη διαθεσιμότητας με άλλο καινούργιο προϊόν αντίστοιχης ποιότητας και τιμής, άλλως σε περίπτωση που ο καταναλωτής δεν επιθυμεί αντικατάσταση, θα πραγματοποιείται επιστροφή των χρημάτων της αρχικής αγοράς στον καταναλωτή. Η επιστροφή των χρημάτων γίνεται με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο είχε γίνει η αρχική πληρωμή του πελάτη προς την εταιρεία.
Ειδικότερα, σε περίπτωση χρέωσης μέσω πιστωτικής κάρτας η εταιρεία θα υποχρεούται να ενημερώσει την εκδότρια Τράπεζα για την ακύρωση της συναλλαγής και η τράπεζα θα προβεί εν συνεχεία σε κάθε πράξη που προβλέπεται με βάση τη σύμβαση που έχει καταρτίσει με τον καταναλωτή χωρίς σχετική ευθύνη της εταιρείας πλέον. Η εταιρεία κατόπιν της ενημέρωσης αυτής δεν φέρει καμία ευθύνη για το χρόνο και τον τρόπο εκτέλεσης του αντιλογισμού, που ρυθμίζεται από την προμνησθείσα σύμβαση. Στην περίπτωση πληρωμής με μετρητά, εάν ο καταναλωτής είχε επιλέξει την δυνατότητα “παραλαβή από το κατάστημα”, θα γίνεται με επιστροφή των χρημάτων του σε αυτόν από το φυσικό κατάστημα της εταιρείας. Σε περίπτωση πληρωμής με τραπεζικό έμβασμα ή μέσω Paypal θα πραγματοποιείται αντίστροφο τραπεζικό έμβασμα από τους λογαριασμούς της εταιρείας προς τον πελάτη. Σε περίπτωση πληρωμής με αντικαταβολή ο καταναλωτής θα πρέπει να επικοινωνήσει με την εταιρεία προκειμένου να επιλέξει την επιστροφή των χρημάτων του είτε από την έδρα της εταιρείας είτε με τραπεζικό έμβασμα.
Τα έξοδα αποστολής τόσο για την επιστροφή των προϊόντων στην εταιρεία όσο και για την επαναπροώθηση στον καταναλωτή του προϊόντος αντικατάστασης βαρύνουν την εταιρεία.
Σε περίπτωση που τα προϊόντα επιστραφούν κατεστραμμένα ή ελλιπή η εταιρεία έχει το δικαίωμα να ζητήσει αποζημίωση από τον καταναλωτή, το ποσό της οποίας θα καθορίζεται από την κατάσταση των προϊόντων, και να προβαίνει μονομερώς και άνευ ετέρου τινός σε ολικό ή μερικό συμψηφισμό της απαίτησής του αυτής έναντι του καταναλωτή.
Δ) Επιστροφή μη ελαττωματικών προϊόντων – Δικαίωμα αναιτιολόγητης υπαναχώρησης από τον πελάτη
Ο καταναλωτής σύμφωνα με το ν. 2251/1994 περί προστασίας του καταναλωτή έχει το δικαίωμα να υπαναχωρήσει από την σύμβαση αγοράς μέσα σε χρονικό διάστημα 14 ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία σύναψης της σύμβασης παροχής υπηρεσιών (όταν πρόκειται τέτοια σύμβαση), ή από την παράδοση (όταν πρόκειται για προϊόντα) και μάλιστα όταν είναι πολλά προϊόντα στην ίδια παραγγελία από την παράδοση και του τελευταίου ενώ όταν υπάρχει υποχρέωση παράδοσης προϊόντων σε τακτά διαστήματα από την παράδοση του πρώτου. Η υπαναχώρηση γίνεται υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
Η υπαναχώρηση αυτή είναι αναιτιολόγητη και χωρίς καμία επιβάρυνση και αν το προϊόν έχει ήδη παραδοθεί ο καταναλωτής οφείλει να επιστρέψει το προϊόν ακριβώς στην κατάσταση που το παρέλαβε, με το σύνολο των εξαρτημάτων του, των εντύπων που το συνοδεύουν και της συσκευασίας του σε άριστη κατάσταση. Η επιστροφή του είδους γίνεται δεκτή, μόνον εφόσον πρώτα ο αγοραστής έχει εξοφλήσει κάθε ποσό που επιβαρύνθηκε η εταιρεία για την αποστολή του είδους σε αυτόν και τα έξοδα αποστολής για την επιστροφή του είδους.
Η δήλωση υπαναχώρησης ασκείται εγγράφως ή και ηλεκτρονικά, στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου [email protected] και η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να αποστείλει επιβεβαίωση της παραλαβής δήλωσης υπαναχώρησης μόλις αυτή περιέλθει σε αυτήν.
Κατόπιν της δήλωσης υπαναχώρησης, η εταιρεία υποχρεούται να αποδώσει το τίμημα που εισέπραξε μέσα σε 14 μέρες από την παράδοση της επιστροφής του προϊόντος.
Δεν επιστρέφονται τα έξοδα αποστολής της πρώτης παράδοσης αν ο πελάτης είχε επιλέξει τρόπο παράδοσης άλλο από τον φθηνότερο τυποποιημένο τρόπο παράδοσης που προσφέρει η εταιρεία.Τα έξοδα επιστροφής της παραγγελίας βαραίνουν τον αγοραστή.
Ειδικότερα, σε περίπτωση χρέωσης μέσω πιστωτικής κάρτας η εταιρεία θα υποχρεούται να ενημερώσει την εκδότρια Τράπεζα για την ακύρωση της συναλλαγής και η τράπεζα θα προβεί εν συνεχεία σε κάθε πράξη που προβλέπεται με βάση τη σύμβαση που έχει καταρτίσει με τον καταναλωτή χωρίς σχετική ευθύνη της εταιρείας πλέον. Η εταιρεία κατόπιν της ενημέρωσης αυτής δεν φέρει καμία ευθύνη για το χρόνο και τον τρόπο εκτέλεσης του αντιλογισμού, που ρυθμίζεται από την προμνησθείσα σύμβαση. Στην περίπτωση πληρωμής με μετρητά, εάν ο καταναλωτής είχε επιλέξει την δυνατότητα “Παραλαβή από το κατάστημα”, θα γίνεται με επιστροφή των χρημάτων του σε αυτόν από το φυσικό κατάστημα της εταιρείας. Σε περίπτωση πληρωμής με τραπεζικό έμβασμα θα πραγματοποιείται αντίστροφο τραπεζικό έμβασμα από τους λογαριασμούς της εταιρείας προς τον πελάτη.
Ο καταναλωτής ευθύνεται να αποζημιώσει την εταιρεία αν έκανε χρήση άλλη από εκείνη που είναι αναγκαία για τη διαπίστωση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λειτουργίας των αγαθών στο διάστημα μέχρι τη δήλωση της υπαναχώρησης. Η διαπίστωση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λειτουργίας των αγαθών θα πρέπει να γίνει με βάση την πληροφόρηση που παρέχεται πάνω στην εξωτερική συσκευασία κάθε προϊόντος, καθώς και τις συμπληρωματικές πληροφορίες που παρέχει η εταιρεία και πάντως χωρίς να ανοιχθεί η συσκευασία των προϊόντων και να χρησιμοποιηθεί με οποιονδήποτε τρόπο το αγαθό. Η εταιρεία είναι πρόθυμη να ενημερώσει τον πελάτη για οποιαδήποτε ερώτηση σχετικά με τα προϊόντα παρέχοντας επιπλέον πληροφοριακό υλικό με ηλεκτρονικό ή άλλο τρόπο. Σε περίπτωση ανοίγματος της συσκευασίας ή/και χρησιμοποίησης των αγαθών η αξία τους αυτομάτως μειώνεται καθώς το προϊόν χαρακτηρίζεται ως μεταχειρισμένο και ο πελάτης οφείλει να αποζημιώσει την εταιρεία για την μείωση της αξίας του προϊόντος. Η μείωση της αξίας από το άνοιγμα της συσκευασίας και επακόλουθα από τον χαρακτηρισμό του προϊόντος ως μεταχειρισμένου εξετάζεται κατά περίπτωση και καθορίζεται από την εταιρεία.Η εταιρεία δικαιούται να συμφωνήσει με τον πελάτη την αποζημίωσή της ακόμα και με αμοιβαίο συμψηφισμό.
Σε περίπτωση που τα προϊόντα επιστραφούν κατεστραμμένα ή ελλιπή η εταιρεία έχει το δικαίωμα να ζητήσει αποζημίωση από τον πελάτη, το ποσό της οποίας θα καθορίζεται από την κατάσταση των προϊόντων και να προβαίνει μονομερώς και άνευ ετέρου τινός σε ολικό ή μερικό συμψηφισμό της απαίτησής του αυτής έναντι του πελάτη.
Το δικαίωμα υπαναχώρησης δεν ισχύει για ειδικές παραγγελίες προϊόντων που προμηθεύεται η εταιρεία σύμφωνα με τις προδιαγραφές του καταναλωτή ή σαφώς εξατομικευμένων έπειτα από προπαραγγελία του τελευταίου. (άρθρο 3ιβ, παρ. γ΄, ν. 2251/1994).
Ε) Αλλαγές Προϊόντων
Ο καταναλωτής έχει δικαίωμα αλλαγής του προϊόντος του με διαφορετικό προϊόντα του ηλεκτρονικού καταστήματος ίσης αξίας εντός προθεσμίας 15 ημερών από την παραλαβή τους. Ο καταναλωτής οφείλει να επιστρέψει το προϊόν ακριβώς στην κατάσταση που το παρέλαβε, με το σύνολο των εξαρτημάτων του, των εντύπων που το συνοδεύουν και της συσκευασίας του σε άριστη κατάσταση. Η εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα να αρνηθεί την αλλαγή προϊόντων αν ο καταναλωτής δεν τηρήσει τις ως άνω υποχρεώσεις του.
Τα έξοδα επαναπροώθησης των προϊόντων επιβαρύνουν αποκλειστικά τον καταναλωτή. Σε περίπτωση επιλογής προϊόντων μεγαλύτερης αξίας από την αξία της αρχικής του παραγγελίας ο καταναλωτής οφείλει να αποδώσει την διαφορά κόστους στην εταιρεία. Σε περίπτωση επιλογής προϊόντων μικρότερης αξίας από την αξία της αρχικής παραγγελίας του καταναλωτή, η εταιρεία του αποδίδει την διαφορά κόστους.
Για την άσκηση του δικαιώματος αλλαγής ο καταναλωτής οφείλει να επικοινωνήσει με την εταιρεία μέσω της τηλεφωνική γραμμής εξυπηρέτησης (+30 6936199809), είτε μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected] .
Στ) Ειδικές Προπαραγγελίες
Ο καταναλωτής δύναται να ακυρώσει κάθε ειδική προπαραγγελία την οποία έχει ήδη υποβάλει μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος εντός 24 ωρών από την χρονική στιγμή υποβολής της. Η ακύρωση προπαραγγελιών μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε με τηλεφωνική επικοινωνία, μέσω της τηλεφωνική γραμμής εξυπηρέτησης (+30 6936199809), είτε μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected] .
Μετά την παρέλευση της προθεσμίας των ως άνω προπαραγγελιών η εταιρεία δεν θα κάνει δεκτή καμία ακύρωση προπαραγγελίας και δεν είναι υποχρεωμένη σε επιστροφή χρημάτων. Ειδικότερα η εταιρεία διατηρεί το δικαίωμα παρακράτησης οποιασδήποτε προκαταβολής τυχόν έχει καταβάλει ο καταναλωτής, ανεξαρτήτως της άρνησης παραλαβής των προϊόντων εκ μέρους του.